NEWS & ARTICLES

Typický prototyp současného mladého podnikatele

ARTICLE BY
Typický prototyp současného mladého podnikatele


Žijeme v době, kdy každý chce být úspěšný, bohatý a známý. Dokonce se to i celé řadě podaří, jenomže místo, aby je to popohnalo k další práci, usnou na vavřínech (slušně řečeno). Prvotní úspěch je natolik zaslepí, že získají pocit nepřemožitelnosti. První vydělané statisíce jim dají křídla a jejich ego vzlítne do oblak. Rázem zapomenou na to, odkud přišli a čeho chtěli dosáhnout. Začnou rozhazovat peníze na všechny strany, jejich život se stane megalomanský a hrají si na to, nač ve skutečnosti vůbec nemají. 

Jenže netuší, že ti podnikatelé s raketovým startem, drahými kancelářemi, luxusními přepychovými auty a účty na sociálních účtech, kde se snaží celý národ přesvědčit o své velikosti, ve výsledku nakonec sklidí jen posměch a ztrátu dobrého jména. Potencionálním klientům je totiž velmi záhy zcela zřejmé, s kým mají co do činění. 

Podnikatel jednadvacátého století?  Zhýralý povaleč s pocitem nepřemožitelnosti, který velmi brzy spláče nad výplatou, aneb jak rychle nabyl, tak i rychle pozbyl.

A jaké jsou chyby, které mi na nich nejvíce vadí?

  • Mnohomluvnost – První úspěchy jim vlezou natolik do hlavy, že si myslí, že sežrali moudrost světa a je jejich úkolem se o ni s každým podělit. Úspěšný podnikatel ale víc naslouchá, než mluví. 
  • Příliš agresivní cíle – nereálné cíle demotivují, hlavně tehdy, pokud jsou spjaty s penězi. Není problém vyžadovat nesmyslně velký nárůst businessu, ale problém je jej zajistit. Za všechny úkoly byste měli cítit osobní zodpovědnost, že se vám je podaří dosáhnout. 
  • Budujete moc, nikoliv pravou hodnotu své firmy. 
  • Nerespektování a nerozpoznání nápadů ostatních lidí. Ať žije silné ego! 
  • Propadnutí módním trendům 
  • Pocit nepřemožitelnosti 

Pakliže se chcete na výsluní přeci jen aspoň trochu ohřát, chce to trochu pokory, skromnosti, ještě větší práce na sobě a hlavně – udržet si naplánovaný denní harmonogram. 
Další variantou nikdy úspěšných podnikatelů je ta skupina, která nezná svou hrdost. Věřte, doopravdy na okolí nepůsobí velmi dobře, když po vystavení faktury okamžitě klienta burcujete o zaplacení. Doba splatnosti na faktuře má jistý důvod. 

Co myslíte, jak dlouho mohou tito podnikatelé ve světě ostrých loktů přežít? No, moc dlouho ne, je to přece ostrý boj žraloků, kteří se snaží o to samé, co oni (dostat se nahoru, vydělat, být úspěšný). Pokud se tedy chcete udržet nahoře, po vydělání prvních několika sta tisíců se nezblázněte a držte se svého původního plánu. Buďte poctiví, pokorní a pečlivě se držte svého denního harmonogramu a rozhodně se neponižujte tím, že budete klienta uhánět o peníze.



Galerie