NEWS & ARTICLES

Teorie důvěryhohodnosti v obchodě

ARTICLE BY
Teorie důvěryhohodnosti v obchodě


Říká vám něco pojem budování statistické důvěryhodnosti? Pokud vám to nic neříká, možná tento jev znáte pod pojem teoretická důvěryhodnost anebo Credibility theory. Oč se jedná?

Jde o způsob, jakým se snažíme danou věc prezentovat navenek, přičemž je ve své podstatě jedno o jakou věc se jedná (web, výrobek, služba). Pomoci nám v tom mohou úspěchy, s nimiž se můžete pochlubit, jako počet vyřízených objednávek, počet klientů, výše obratu, délka praxe, lukrativní klienti a další informace, které o vás něco pozitivního vypovídají. S těmito informacemi pak můžete budovat na trhu svou značku, zvyšovat svou důvěryhodnost, budovat respekt a vyjádřit své místo na trhu.

Teorie důvěryhodnosti ve statistice aneb kolik jsme vám ušetřily

Apel na zákazníka ve smyslu toho, kolik už svým zákazníkům ušetřila peněz, býval velmi oblíbený tah slevových portálů. Bohužel se ukázalo, že tato snaha pozitivně budovat důvěryhodnost, byla ve skutečnosti kontraproduktivní. Lidé těmto údajům nevěřili, považovali to za lež a místo nákupu odtud odešli.

Stále ještě otázka kolik

Něco jiného je, když na svých stránkách prezentujete počet svých klientů, počet objednávek za den a denní obrat, tak, jak to má třeba Shoptel.cz. Tyto informace o vás hodně napoví. Toto řešení budování důvěryhodnosti je pro potencionálního zákazníka více důvěryhodné. Se statistikami pracuje dnes již mnoho firem, eshopů a služeb. Statistiky používají i společnosti nabízející copywriterské služby. Ukázat nabídku článků, bloggerů, poptávek, realizovaných obchodů a dalších služeb jsou přínosné jak pro potencionálního zákazníka, tak i pro provozovatele a poskytovatele služeb. Díky těmto statistikám nedávají najevo pouze svou pozici na trhu, ale také jim i napovídá, jaká je šance nákupu textů přes jejich systém.

Statistická důvěryhodnost u eshopů

Chcete změnit smýšlení zákazníka, nebo si jej chcete dokonce naklonit? Zkuste na svůj eshop umístit neustále aktualizovanou statistiku, v níž uvidíte stav skladu, kolik lidí je online, kolik lidí si objednalo právě tento produkt, kdy si kdo objednal naposled tento daný produkt, kolik dárků eshop již rozdal a podobně. Proč? Na zákazníka působí pozitivně velikost obchodu, nabyde dojem solventnosti, a také zkušenosti daného eshopu. Úskalí může přinášet informace o online přihlášených návštěvnících, které mohou vypadat podezřele, zvlášť pokud je vysoké číslo i uprostřed noci. Samozřejmě nemusí jít vůbec o podvod, ale zákazník tuto skutečnost zrovna nevnímá nejlépe.

Statistická důvěryhodnost bezva nástroj pro všechny freelancery

I pro samotného jedince může být statistická důvěryhodnost přínosná. Zvlášť, když je užijete s jistou kreativitou. Díky statistice se můžete dozvědět, o koho jde a co má za sebou. Pokud máte zájem o jeho služby, je přínosné vědět, jakou má praxi, kolik projektů dokončil, kolik absolvoval vzdělávacích programů, kolik lidí může poskytnout referenci a kolik lidí se k němu ještě vrátilo.

Statistiky jsou účinným nástrojem při budování důvěryhodnosti, ale tak jako u všeho, musí být užívány s citem a rozumem, protože stejně jako mohou pomoci, mohou také i uškodit.



Galerie