NEWS & ARTICLES

Proč by měly firmy mít obsahové weby?

ARTICLE BY
Proč by měly firmy mít obsahové weby?


S příchodem sociálních sítí nastal markantní pokles firemních obsahových webů, a to až o 26% v průběhu posledních pěti let. Je to vskutku ohromný úbytek, ale je tomu vskutku dobře? Na sociálních sítích nemůžete informovat ve velkém a nemůžete seznámit potencionální i stávající zákazníky s novými produkty důkladně. Tuto skutečnost si mnohé firmy začínají uvědomovat a opět se vrací zpět ke blogům. Proč? – Protože tak mohou získat náskok před konkurencí. Důvodů je však rozhodně mnohem víc…

Content marketing neboli marketing obsahu

Marketing obsahu firemních web již dávno patří k základním strategiím úspěšných firem. Firmy s jejich pomocí komunikují se svými zákazníky i potencionálními zákazníky, budují si síť čtenářů, získávají důvěru, představují se ve světle skutečných odborníků na danou věc. Tohle nikdy pouze s pomocí sociálních sítí firma nedosáhne. Ideální je propojení obou světů a dát lidem přesně to, co je zajímá a co potřebují.

Nový algoritmus vyhledávání Panda, který používá Google, který se i u nás objevil již koncem roku 2011, dosvědčil, že kvalitní firemní obsahové weby mají svůj smysl. Právě takové kvalitní weby s originálním obsahem budou posunuty ve vyhledávání dopředu.

Výhody firemních blogů

  • Blog vám pomůže s prezentací vaší firmy
  • Blog pomáhá získat nové klienty a to buď přímo anebo s pomocí sdílení přes stávající čtenáře
  • Na stejném podkladě můžete udržet své stávající klienty
  • Prostřednictvím blogu můžete se zákazníky i se zájemci komunikovat
  • Díky kvalitnímu firemnímu obsahovému webu máte možnost vybudovat si důvěru a dobré jméno
  • Na blogu můžete představit své znalosti a zkušenosti, ukázat své zaměstnance jako skutečné profíky a ukázat zajímavosti o vámi nabízených produktech
  • Díky přímé odezvě si můžete vytvořit obrázek o co široká veřejnost má zájem a co by ještě uvítala
  • Blog na rozdíl od klasických PR článků osobnější a zajímavější
  • S pomocí blogu si budujete image důvěryhodného odborníka

Jak na firemní obsahový web

Vytvořit si dneska blog není nic složitého ani finančně nákladného. Zdarma si jednoduchý blog můžete vytvořit na Blogger od Googlu, Posterous anebo Tumbrl. Pokud však budete chtít trochu lepší funkce bude pro vás lepší řešení na míru, které dnes seženete okolo 30tis korun, takže se není čeho bát. Další alternativou je vytvoření blogu na svých stávajících firemních stránkách, které tak nebudou nabízet pouze sortiment, ale budou obsahovat i originální články. A jsme u toho nejtěžšího … u obsahu.

Jak na obsah blogu

Obsah blogu by měl mít svým tématem blízko k tomu, co vaše firma dělá. Neznamená to však, že by měl být výhradně o vašich produktech anebo práci, o nich zde nemusí být ani zmínka. Důležité je, aby obsah byl čtivý, zajímavý a originální. Na stránkách je nutné publikovat aktuální články, které čtenáře zajímají, dále také čtenáři ocení různé rady a tipy, fotogalerie a videa. Blog by měl být více osobní, psaný klidně i vícero autory a měl by na čtenáře působit uvolněně. Co se týče schématu psaní, vyberte si takové o které je v daném oboru zájem, tak například restaurace mohou psát o vaření, potravinách, zpracování potravin, receptech a podobně. Cestovní kanceláře zase mohou psát o různých zajímavých destinacích a tak dále. Máte obavu, že byste psaní takového blogu nezvládli? Není nic jednoduššího, než oslovit profesionální firmu, např. společnost Gemba Kazein, která vám vytvoří firemní blog na míru a postará se o aktuální, originální a zajímavý obsah.



Galerie