NEWS & ARTICLES

Jak propagovat již napsaný článek

ARTICLE BY


Napsat bezvadný článek je jedna věc, ale i přes své kvality a čas, jenž jste do něj investovali, nemusí to být žádný trhák. Proč? Je to jednoduché, bez propagace se váš blog prostě nikam neposune, ani dnes, zítra, za měsíc, za půl roku a kdož ví, třeba nikdy.

Bohužel většina lidí právě pouhým napsáním článku a jeho vložením končí.

Pokud tedy nepíšete pouze deník pro svou vlastní potřebu, ale naopak máte zájem, aby vás četlo co nejvíce lidí, tak byste měli svou pozornost věnovat i své propagaci.

Propagace nemusí být potřebná snad pouze tehdy, když již u vašich stránek máte určitou komunitu vytvořenou. Ta vám pak s propagací pomůže, a pokud budou nadšení, tak možná natolik, že se o propagaci nebudete muset příliš starat. Neusněte však na vavřínech, protože propagaci potřebují všichni, dokonce i osvědčené značky a velké magazíny které denně navštíví přes 10 000 lidí.

Jak tedy propagovat texty, které jste napsali?

  • Hledejte místa, kde byste svými články zaujali a kde je šance toho, že jej lidé budou číst. Nemusí to být pouze váš blog, ale klidně i sociální sítě, diskuze, tisk, magazíny a jiné skupiny.

  • Pomoci vám mohou i linkovací služby jako linkuj.cz, linki.cz nebo sme.sk.

  • Nezapomínejte na viralitu a sílu sociálních sítí. Pomoci vám může facebook, google+ nebo  třeba twitter.

  • Nepropagujte pouze článek, ale celý produkt, čili celý web.

  • V případě, že píšete článek 1 hodinu, tak další 4 hodiny věnujte jeho propagaci. Nemusí to být v jeden den a najednou, ale ten čas mu prostě věnujte.

  • Choďte i vy na jiné stránky, čtěte, komentujte a diskutujte.

Jak ještě zvýšit čtenost vašich článků?

Nutno v prvé řadě upozornit, že čtenost je pouze relativním pojmem, protože to, že na něj někdo klikne, neznamená to, že ještě návštěvník článek dočetl až do konce. O kvalitě článku svědčí liky, sdílení, diskuze a komentáře pod článkem.  Čtenosti a vlastně propagaci celého blogu může pomoci i to, že si adresu dáte do elektronického podpisu a na vizitku.

Propagace na sociálních sítích

Sociální sítě mají větší moc, než byste si mysleli. Důležité na nich však je správně se zacílit. Pro koho píšete? Něco jiného totiž platí na obchodníky a něco jiného na maminky na mateřské. Nebojte se při psaní používat cizí slova nebo profesní hantýrku. Prostě řeč přizpůsobte danému okruhu čtenářů. Snažte se být s lidmi v kontaktu, komunikujte s nimi a nestrkejte hlavu do písku ani tehdy, když budou vlezlí, rýpaví nebo nepříjemní. Snažte se odpovědět na veškeré dotazy. Čím více zpětné vazby totiž dostanete, tím lépe svým čtenářům porozumíte a budete vědět, jakým směrem své psaní zacílit.

 



Galerie