NEWS & ARTICLES

Jak propagovat blog?

ARTICLE BY
Jak propagovat blog


I sebelepší blog zůstane opomíjen, pakliže se nepostaráte o jeho propagaci. Faktem je, že nalezení stálých čtenářů nemusí být tak snadné, jak by se mohlo na první pohled zdát. Možností propagace však existuje hned několik. Samozřejmě, že je nejlepší, pokud jste něčím výjimeční nebo extrémní, ale to se nepodaří každému, že? Nezbývá vám proto užít jiných prostředků. Napsal jsem proto tento článek spíše pro laiky, aby dokázali pochopit základy problematiky. 

Základem jsou vyhledávače

Vyhledávače jsou zdrojem bezplatné návštěvnosti. Bohužel najít čtenáře prostřednictvím vyhledávačů nemusí být tak snadné, jak by se mohlo zdát. Vězte, že kvalitnější web se ve výsledcích vyhledávání vždy umístí výše a tím pádem na něj i více lidí klikne. Konkurence je obrovská, a tak pokud chcete zabodovat, váš blog musí doopravdy stát za to. Na SEO zapomeňte, to už je out. Ano, optimalizace pro vyhledávače byla kdysi in a fungovala, ale jelikož šla proti vyhledávačům i proti čtenářům, vyhledávače se zařídily po svém. Dnes mají v rukách mocné nástroje, pomocí nichž hodnotí kvalitu stránek, sledují komunikaci a trendy na sociálních sítích a chápou, které zpětné odkazy jsou relevantní a které ne. Hodnotí web/blog očima čtenáře. Pokud chcete blog s vysokou návštěvností, hleďte na jeho kvalitu a skutečný obsah. Optimalizace by neměla být cílená pro vyhledávače.

Jaká optimalizace je příhodná?

Obsah stránek by měl být důvěryhodný. Informace na stránkách by neměly být jen bláboly. Články na stránkách by nikde neměly mít svou přesnou kopii anebo její podobnou verzi. Blog byste si neměli ani vykrádat (neopakovat samy sebe, publikovat stejné články). Pozor na pravopisné, stylistické a faktické chyby. Důležité je, abyste tvořili originální články, zapracovali na zpracování stránky a motivu stránek.

Katalogy

Dřívějším velmi důležitým prvkem byla registrace do katalogů. To už je taky pasé. Dnes tuto roli převzaly vyhledávače. Co však za zkoušku stojí, jsou specializované katalogy zaměřující se na porovnávání zboží a oborové katalogy. Jsou zde např. katalogy pro hudebníky, pro pohostinství, turistiku, cestování nebo třeba na luxus. Těch dobrých, které za něco stojí je ale opravdu málo. 

Budování jména

Návštěvnost si musíte zasloužit. Nic není zadarmo. A jestli si myslíte, že čtenáři přijdou jen tak, jste na omylu. Za úspěchem stojí spousta práce a jejím základem je budování dobrého jména. Snažte se zaujmout. Pomoci vám může nejen dobrý obsah, ale i snadno zapamatovatelný název.

Sociální sítě

Velmi dobrým způsobem, jak na sebe upoutat pozornost jsou sociální sítě, jakými jsou například Facebook, Twitter nebo Google+. Na nich si můžete vytvořit stránku blogu (značky, firmy, společnosti) a postupně tu informujete fanoušky o novinkách. To však není vše, co vám sociální sítě mohu dát. Komunikací se čtenáři získáváte zpětnou vazbu. Pokud se vám zde daří, má to pozitivní dopad na celý web. Při vkládání novinek nezapomínejte na exkluzivitu. Lákejte čtenáře, aby navštívili váš web. Dejte proto na sociální sítě návnadu v podobě lukrativního výňatku a zbytek ať si dohledají, přečtou na vašich stránkách.

V současné době velmi oblíbený svět videí

Pokud chcete zájem ještě více zintenzivnit, nevěnujte se pouze krásným obrázkům a super textům, ale produkujte i originální videa. Ta pak zveřejňujte na Youtube nebo třeba Vimeo. Může se jednat o klipy z akcí, videorecenze, návody, snímky z cest, videoreportáže, promo videa atd. Nahraná videa pak můžete vložit nejen na vlastní stránky, ale také je i sdílet na sociální sítě.

Podpůrná publikace

Nestačí pouze publikovat na jednom daném blogu, pakliže chcete, aby váš blog doopravdy fungoval, musí být viděn. K tomu slouží podpůrné publikace textů za účelem obecného zvýšení zájmu. Publikovat přitom můžete na svém blogu, jiných blozích, použít k tomu smíte i marketingové kanály, diskuze a sociální sítě. Tato aktivita může být neplacená, za výměnu odkazu, článku anebo také i placená.

Newslettery - Informování o novinkách

Ke zvýšení návštěvnosti dobře slouží i zasílání novinek, tedy newslettery. Jde o nejstarší metodu, možná poněkud topornou a pomalou, ale stále efektivní. Jde o dobrý prostředek připomenutí vaší existence.

Placená propagace

Efektivita touto cestou je vázaná na jisté náklady a trpělivost. Její princip spočívá v umístění reklamy v tisku, v televizi, rádiích, užití letáků, billboardů a hlavně online metody. Vůbec tím nejrozšířenějším internetovým prostředkem online reklamy je platba za proklik. Dalším způsobem je i platba za určité období zviditelňování. Jde o reklamu podobnou billboardu. Konverze nejspíš bude nižší, protože nebude přesně zacílena, ale zase získáte velké zobrazení reklamy, jež se vryje návštěvníkům do povědomí a při návštěvě webu se stanete povědomými a důvěryhodnějšími. K propagaci značky je tento nástroj výhodnější. Další metodou je tzv. remarketing, který spočívá v tom, že se reklama zobrazuje na cizím webu pouze těm uživatelům se společnými zájmy anebo, který vás již navštívil. Jde aktuálně o velmi oblíbený způsob propagace.


Jak vidno, možností je doopravdy hodně. Také je to spousta práce. Pokud se však propagaci věnujete pečlivě, stejně jako pečlivě budujete své stránky, výsledek se rozhodně dostaví.



Galerie